top of page

Tereza Janáková

Papírová ulice 

„Hrací domy z papíru“ 

V rámci propagace jsem vytvořila koncept série papírových domů s názvem Papírová ulice. Pod toto označení může spadat nepřeberné množství různě tématicky pojatých domů, které mají společný princip skladu a materiál, ale vzhledem ke svému potisku se zaměřují na poměrně širokou cílovou skupinu. V propagačních materiálech nastiňuji možnosti jednotlivých stylizací. Zároveň ale samotná značka nese vlastní vizuální styl, který se neopírá o žádný z produktů, a proto může všechny z nich stejnoměrně zaštítit. Moje kampaň slouží k uvedení série papírových hraček na trh. 

Dům U Tří koček 

Myšlenkou bylo vytvořit originální domeček na hraní pro děti. Výsledný objekt připomíná zvenčí knihu, nicméně po otevření se stává 3D objektem a nabízí prostor pro hru. Možnost rozložení a složení domečku je moment jak praktický, tak zábavný a umisťuje objekt nejen na podlahy dětských pokojů, ale i do poliček domácích knihoven. Ilustrace, která objekt pokrývá, je do značné míry subjektivní a vrací se zpět k představám z mého vlastního dětství, kdy jsem se snažila si podobné domky poněkud neumětelsky stavět sama. Výsledná velikost „knihy“ vychází z formátu A3 a materiál je vzhledem ke své síle (600 g) potištěn technikou sítotisku. Jednotlivé desky jsou k sobě následně lepeny a spojeny za pomoci knižního plátna, které jsem si zvolila pro jeho odolnost. 

Použitý papír: Krycolors Quadrex Giglio 600 g

GMU

Statická základna proměnlivého, nestálého, stále se pohybujícího — dynamického. To je pro nás galerijní instituce v kontextu dneška. Galerie prezentující návštěvníkovi moderní umění, přebírající funkci jakéhosi komunikačního kanálu mezi umělcem a konzumentem/divákem.

Hledaly jsme symbol, zosobnění této tendence a našim výsledkem je dynamická, proměnlivá linie. Gesto stojí u zrodu všeho, co můžeme nazývat uměním. Tato linka tedy může být v rámci celého vizuálního stylu vnímána jako ono gesto moderního umění, které — více než kdy dříve — vystupuje z formátu (ať už hovoříme o zažitém plátně upevněném v rámu, nebo o formátech výtvarných všeobecně) a bere na sebe různé podoby, které se často mohou zdát divákovi nejasné až mnohoznačné, takže dochází k variabilitě významů a asociací.

 

Vytvořily jsme sérii motion designů, jež je ve své původní podobě možno použít ke komunikování galerie v rámci online platforem. Tyto pohyblivé grafiky pro nás ale zároveň fungují jako zdroj pro generování podob „umění“ — litery „u“ a gest, které se objevují v logu i logotypu. Statická základna loga — dvojice liter „gm“ a „hk“ pro nás tedy zůstávají vždy stejné, upevněny na svém místě. V rámci použitých platforem do nich vždy jiným způsobem zasahuje linie, která v nejrůznějších podobách vytváří nestálé písmeno „u“ zosobňující umění. U logotypu pak zůstává jen linie jako gesto bez potřeby dotvářet chybějící písmeno.

Nezapomeň, že máš bratra na východě!

bottom of page